Home sweet home! - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Joël Kombrink - WaarBenJij.nu Home sweet home! - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Joël Kombrink - WaarBenJij.nu

Home sweet home!

Blijf op de hoogte en volg Joël

04 Juni 2016 | Nederland, Amstelveen

4 juni – Amstelveen, Nederland – Dag 137

Inmiddels ben ik alweer een week terug in Nederland. Dikke knuffels opwachten vliegveld. Super om iedereen weer te zien. begin Gevoel alsof ik op bezoek ben in Nederland en elk moment weer terug vlieg. Inmiddels langzaam aan terug in ritme. Samenvatting van de laatste 3 weekjes in Zuid-Afrika.

Een vriend van mijn middelbare school was samen met zijn gezin op vakantie in Zuid-Afrika. Zo was hij ook een aantal dagen in Kaapstad en hadden we afgesproken te meeten en een paar daagjes samen door te brengen. Ik had een dagje vrij genomen van stage en kon zo mee de Belgische dames uitzwaaien op het vliegveld, waarna ik bij het hotel werd afgezet. Thomas is die geake surfboy dus hadden we besloten om naar Muizenberg te gaan. Hier hadden we surfboards gehuurd en kreeg ik mijn eerste surfles ooit. Het waaide helaas wel waardoor het soms nogal lastig was, maar alsnog super leuk gehad. Toen we een aantal uren later terug gingen was de surfwinkel al aan het sluiten maar konden we ons nog even snel omkleden voordat we met de Uber terug konden naar het centrum. Hier hebben we nog even avond gegeten voordat richting het hotel gingen. De volgende ochtend besloten om met de Red Tour Bus nog even naar Seal Island te gaan. Helaas gingen er door de harde wind geen boten te water. Toen hebben we eigenlijk een beetje gechillt op het strand totdat we in de avond met het hele gezin uit eten gingen. De volgende ochtend ging ik na een ontbijtje terug naar Franschhoek. Die avond gingen we nog met de hostfamilie uit eten want mijn hostzusje was jarig.

Het weekend daarna hadden we afscheidsfeest van mij en Patrick in Franschhoek. We hadden een locatie afgehuurd en een Dj voor een paar gratis biertjes de hele avond zou draaien. Het feest was een groot succes en super leuk gehad tot vroeg in de morgen. De volgende ochtend was het minder lachen toen we met een dikke kater de hele zaal moesten dweilen. In de laatste week stage had ik klassenfoto’s gemaakt met alle klassen. Die heb ik op de laatste dag uitgedeeld en afscheid genomen van de docenten en de kinderen.

Als afsluiter gingen ik en Patrick nog een weekendje naar Kaapstad. Hier hadden we weer voor een paar dagen een auto gehuurd . Na de laatste inkopen in Waterfront gingen we naar een rodelbaan aan de andere kant van Kaapstad. Na een aantal afdalingen liepen we terug naar de auto. Omdat het een huurauto was en we nog niet helemaal uit hadden gevogeld hoe de auto precies werkte, hadden we per ongeluk de lichten aan laten staan. Gelukkig was er een barmhartige Samaritaan die ons met wat startkabels weer op weg kon helpen. Toen de auto weer vooruit wilde zijn we naar een soort trampoline park geweest. Hier hebben we ons even heerlijk kunnen uitleven. Die avond hebben we even lekker met een paar biertjes op het balkon van ons hostel kunnen zitten; genietend van onze laatste dagjes in Zuid Afrika.

De volgende dag moesten we vroeg op want we gingen op Safari. Het park was 2,5 uur rijden van Kaapstad en te bereiken via een super lang grind pad. Vrezend voor krassen op de auto reden we voorzichtig richting het reservaat. Na een klein ontbijt gingen we de Jeep in. Na 3,5 uur rondreizen hadden we olifanten, giraffen, neushoorns, leeuwen, nijlpaarden en nog veel meer gezien. Super gaaf. Toen we weer terug waren kregen we nog een heerlijke lunch voordat we weer terug gingen naar ons hostel.

De laatste dag wilden we gaan skydiven. Helaas werd het gecanceld vanwege het weer en hadden we besloten om even Signal Hill op te rijden. Na een halfuurtje te hebben ontbeten gingen we naar de film in Waterfront. Toen was het alweer tijd om de auto in te leveren en weer terug te gaan naar huis.

Die avond ben ik bij Patrick gebleven, hebben we lekker avondeten gemaakt met z’n tweeën en ben ik de volgende dag terug naar huis gegaan.

De laatste paar dagen heb ik afscheid genomen van de jongens van turnen. Tijdens het laatste avondeten heb ik cadeautjes gegeven wat mijn hostoma en zusje erg konden waarderen. Met het sportcentre hebben we de laatste dag wafels gemaakt en hadden ze allemaal wat geschreven op een voetbal en aan mij cadeau gegeven. De laatste avond voordat ik zou vliegen ging ik nog wat drinken met alle vrienden uit de comunity en kon ik lekker babelas het vliegtuig in.

Ik wil iedereen bedanken voor dit fantastische avontuur! Dit is een tijd die ik nooit zal vergeten.